Ogar 200

Motorower Ogar typ 200







Dane ogólne:
Producent Zakłady Metalowe Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji 1983-85
Ilość egzemplarzy ?
Historia powstania Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 została wymuszona zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019. Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów - zastosowano ogromne koło łańcuchowe przy kole tylnym.


Charakterystyka techniczna:
Silnik Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Jawa 223,średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44mm, poj skokowa 49,9 ccm
Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr
Gaźnik Jikov 2917 PSb
Sprzęgło Mokre dwutarczowe
Skrzynia biegów Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna.
Napęd: Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 118 ogniwach
Podwozie: Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm. Zawieszenie kola tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach Skok zawieszenia 50 mm. Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem.
Koła: Niewymienne o średnicy obreczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce: Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwna wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik o mocy 20W,oddzielna cewka zapłonowa. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny prądu zmiennego.
Pojemności: Zbiornik paliwa 9 l
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Prędkość maksymalna użytkowa: 35 km/h
Masy: Ciężar własny 60 kg
Dopuszczalne obciążenie 150 kg
Podstawowe wymiary: Rozstaw osi 1200 mm. Długość całkowita 1850mm, szerokość 650 mm, wysokość 1050mm.
Zdolność pokonywania wzniesień: 25%
Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
Zuźycie paliwa: 3 l/100 km przy 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia: Czerwona, niebieska, zielona
Wyposażenie: kpl. narzędzi, pompka, instrukcja





schemat instalacji elektrycznej