Motorower Pegaz typ 750
![]() |
![]() |
![]() |
Marka: Romet
Model: 750 Pegaz
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1974-1976
Ilość egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
Pojazd - następny z rodziny "700" w stosunku do poprzednika różnił się tym, że
producent postawił na poprawę ergonomii. Rozszerzono zakres regulacji siodła i kierownicy
Ponadto zastosowano nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,6 KM i poprawionej
elastyczności. Zastosowano również widelec przedni teleskopowy różniący się szczegółami
konstrukcyjnymi od tego znanego z modelu 710.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min.Cylinder aluminiowy z tuleją żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejemLux10
Gażnik:
Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów rękojeścią pokrętną przy kierownicy. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; glowna rura nosna o srednicy 45x2,
pozostale o średnicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym
bez tlumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie kola tylnego sztywne.
Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W.
Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza
0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm.
Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 6,0 l
Cieżar:
Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg
Zużycie paliwa:
1,7 l/100 km przy 45 km/h
Wskaźniki:
Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
bd
Wyposażenie:
Komplet narzedzi, pompka do opon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |