750 Pegaz

Motorower Pegaz typ 750





Marka: Romet

Model: 750 Pegaz

Producent: Predom Romet w Bydgoszczy

Lata produkcji: 1974-1976

Ilość egzemplarzy: ?.

Historia powstania:

Pojazd - następny z rodziny "700" w stosunku do poprzednika różnił się tym, że producent postawił na poprawę ergonomii. Rozszerzono zakres regulacji siodła i kierownicy Ponadto zastosowano nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,6 KM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również widelec przedni teleskopowy różniący się szczegółami konstrukcyjnymi od tego znanego z modelu 710.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min.Cylinder aluminiowy z tuleją żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejemLux10

Gażnik:

Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzęgło:

Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:

Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów rękojeścią pokrętną przy kierownicy. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:

Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:

Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; glowna rura nosna o srednicy 45x2, pozostale o średnicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tlumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie kola tylnego sztywne. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.

Koła:

Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

. Hamulce:

Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopionż żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.

Instalacja elektryczna:

Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:

Skrzynka biegów 0,75 l

Zbiornik paliwa 6,0 l

Cieżar:

Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg

Zużycie paliwa:

1,7 l/100 km przy 45 km/h

Wskaźniki:

Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,

Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T

Szybkość maksymalna 50 km/h,

Szybkość uzytkowa 35 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposażenie:

Komplet narzedzi, pompka do opon








schemat instalacji elektrycznej