SHL M11
Motocykl SHL typ M11
|
Model: SHL M11
Producent: KZWM - SHL Kielce
Lata produkcji: 1961-67
Ilość egzemplarzy: 152 020 szt.
Historia powstania:
Model M11 był konsekwencją rozwoju modelu M06T. Główna różnica polegała na zastosowaniu
nowopowstałego silnika klasy 175 ccm typu S32.
Wzmocniono konstrukcję nośną pojazdu, powiększono do 103 mm skok tylnego zawieszenia,
wprowadzono amortyzator skrętu, a siodło i kierownicę zabezpieczono zamkami
Pojazd wraz z modelami pochodnymi M11S i M11R oficjalnie zaprezentowano na 29
Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1960.
Dane techniczne :
Silnik:
Typu S32, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61,5 mm, skok tłoka
58 mm,pojemność skokowa 173 ccm, stopień sprężania 6,3. Moc maksymalna 6,6kW
(9 KM) przy 4800 obr/min. W ostatniej serii produkcyjnej stosowano również silniki S32U (patrz M11Lux)
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni
biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem,
dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Gaźnik:
GM 24U1 o średnicy gardzieli 24 mm
Sprzegło:
mokre czterotarczowe
Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach.
Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.
Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm. Przełożenie 3,36
Podwozie:
Rama kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym. Zawieszenie przednie na
wahaczu pchanym i teleskopach z tłumieniem hydraulicznym.
Regulowany amortyzator skrętu - montowany do stycznia 1966
Zawieszenie tylne - wahacz wleczony współpracujący z teleskopami o progresywnej
charakterystyce i tłumieniu olejowym.
Koła:
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 18", ogumienie 3,00x18'lub obręcze 19', ogumienie 3,00x19'
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 160 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
Iskrownik - prądnica o mocy 28W, akumulator 6V 7Ah,Reflektor przedni 6V25W/25W+6V 3W
lampa tylna 6V/3W, 6V/5W-światło stop.
Sygnał dźwiękowy prądu stałego typu SDM6
Prostownik selenowy SPS-36-08 umieszczony w reflektorze przednim
Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 13 l
Ciężar:
masa wlasna 117 kg, nośność 160 kg
Zużycie paliwa:
2,9 l/100 km
Wskaźniki:
Predkość maksymalna
90 km/h, ekonomiczna 60-70 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
początkowo wiśniowa, później czarna
Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół
Prezentowany na zdjęciach pojazd nie jest odrestaurowany jako 100% oryginał, posiada m in większą liczbę chromowanych części.
SHL M11 - schemat instalacji elektrycznej