WSK

Model M21 W2 PERKOZ





Dane ogólne:
Producent Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji 1977-79
Ilość egzemplarzy 190
Historia powstania Perkoz był ostatnim modelem serii M21. Główne cechy wyróżniające go spośród innych członków rodziny to wzmocniona podwójna rama, widelec teleskopowy o zwiększonym skoku i tłumieniu hydraulicznym z hamowaniem w końcach skoku. Wzmocniono hamulce poprzez zwiększenie średnicy czynnej bębnów, zmieniono kształt błotników i lampy tylnej. Motocykl miał wejść do produkcji seryjnej jako protoplasta nowej serii, do której należeć miał również Orlik i Sokół.
Pojazd wykonano jednak tylko w ilości 190 sztuk czyli praktycznie był to prototyp.


Charakterystyka techniczna:
Silnik typu 060 dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Skok tłoka 59,5,mm średnica cylindra 61 mm. Moc maks 10.3 KW (14 Km) przy 6000 obr/min. moment max 17,3 Nm przy 5800 obr/min. stopień sprężania 9:1
Gaźnik GM26U3
Sprzęgło mokre trzytarczowe
Skrzynia biegów czterobiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.
Napęd: Łańcuch 1/2' przełożenie 2,73
Podwozie: Rama rurowo - tłoczona, w dolnej cześci podwójna, zamknięta, błotniki tłoczone
Koła: Szprychowe stalowe 18', opony 3,0x18'
Hamulce: Bebnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego o średnicy 150 mm, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką.
Instalacja elektryczna 12V, prądnica 50W, zapłon bateryjny, kierunkowskazy, przełączniki zintegrowane z uchwytami na kierownicy, światło STOP uruchamiane przednim i tylnym hamulcem.
Pojemności: Zbiornik paliwa 10,5 l
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Prędkość maksymalna użytkowa: bd
Masy: Ciężar własny 123 kg
Dopuszczalne obciążenie 150 kg
Podstawowe wymiary: Rozstaw osi 1200 mm. Długość całkowita 1850mm, szerokość 650 mm, wysokość 1050mm.
Zdolność pokonywania wzniesień: 25%
Stosunek mocy silnika do ciężaru 123 KM/T
Zuźycie paliwa: 3,8 l/100 km
Stosowane barwy nadwozia: bd
Wyposażenie: kpl. narzędzi, pompka, instrukcja