Model M21 W2 S2
![]() |
Marka: WSK
Model: M21 W2 S2
Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji: 1975-76
Ilosc egzemplarzy: 2962
Historia powstania:
Model ten był nastepcą modelu WSK M21 W2 S. W pojeździe zastosowano wersję silnika W2 o oznaczeniu 059-1 w
połączeniu z gaźnikiem Bing.
Dane techniczne:
Silnik:
jednocylindrowy typu 059-1 , dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61 mm, skok tłoka
59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 9. Moc maksymalna 10,,3 kW
(14 KM) przy 6300 obr/min, moment max 1,7 kgm przy 5800 obr/min
Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni
biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem,
dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1
Chłodzenie swobodnym opływem powietrza. Układ wydechowy górny.
Gaźnik:
Bing 1/26/125/II
Sprzeglo:
mokre czterotarczowe z centralną sprężyną dociskową
Skrzynia biegów:
czterobiegowa o kołach stale zazębionych
Naped:
Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem 1/2' przełożenie 2,73
Podwozie:
Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym resorowanym amotyzatorami
teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym (licencja Armstrong).
Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów
lekkich). Wzmocniona kierownica z poprzeczką (nie we wszystkich egzemplarzach), stacyjka i prędkościomierz umieszczone
w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki terenowe, osłona
łańcucha niepełna.
Koła:
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe, przód 3,00x19', tył 3,25x18'
Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Srednica bębnów 135 mm. Hamulec
przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.
Instalacja elektryczna:
12V, iskrownik SEM K1/80 o mocy 50W
Pojemnosci:
Skrzynka biegów l
Zbiornik paliwa l
Cieżar:
Cieżar własny 111 kg, ciężar max 160 kg
Zużycie paliwa:
3,8 l/100km
Szybkość maksymalna 100 km/h,
Stosowane barwy nadwozia:
Pomarańczowo-czarna, żółto-czarna
Wyposażenie:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |