Model M30 Orlik
![]() |
Marka: WSK
Model: M30 Orlik
Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego
Lata produkcji: 1979-80
Ilosc egzemplarzy: - kilka szt prototypu
Historia powstania:
Model przejściowy pomiędzy M26 a M30. W ramę modelu M30 wbudowano prototypowy silnik 3.40. Nowa rama charakteryzowała się tym że została
wykonana z rur cienkościennych również w tylnej części podsiodłowej. Widać to wyraźnie na zdjęciach.
Dane techniczne:
Silnik:
typu 3.40 dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Skok tłoka 59,5,mm
średnica cylindra 61 mm. Stopień sprężania 9,12. Moc maks 13,2 KW (18 Km) przy
7500 obr/min. moment max 17,6 Nm przy 7000 obr/min. Silnik smarowany mieszanką 1:30
Gaźnik:
poziomy GM26U3
Sprzeglo:
mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów:
pięciobiegowa z kołami stale zazębionymi napędzana od wału silnika kołami zębatymi.
I - 2,78
II - 1,79
III - 1,26
IV - 0,96
V - 0,79
Naped:
Łańcuch 1/2' przełożenie 16/47
Podwozie:
Rama rurowo - tłoczona, podwójna, zamknięta, błotniki tłoczone
Koła:
Szprychowe stalowe 18', opony 3,0x18'
Hamulce:
Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego o średnicy 150 mm, żebrowane z wtopioną
żeliwną wkładką.
Instalacja elektryczna:
12V, prądnica 50W, zapłon bateryjny, kierunkowskazy, przełączniki zintegrowane z uchwytami na kierownicy,
światło STOP uruchamiane przednim i tylnym hamulcem.
Pojemnosci:
Skrzynka biegów ? l
Zbiornik paliwa 11l
Cieżar:
Cieżar własny 123 kg(p/t-51/72kg, ciężar max ? kg
Zużycie paliwa: 4-5 l/100 km
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesien bd
Stosunek mocy silnika do cieżaru 123 KM/T
Szybkość maksymalna 105 km/h,
Szybkość użytkowa 80 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
pomarańczowa, bd
Wyposażenie:
Pompka, kpl narzędzi
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |