SHL WJ1

Motocykl SHL typ WJ1


Model: SHL WJ1

Producent: KZWM Kielce (SHL)

Lata produkcji: 1949

Ilość egzemplarzy: ?

Historia powstania:

Pierwszy fabryczny model SHL przeznaczony do wyścigów. Zmiany w stosunku do modelu fabrycznego ograniczały się tylko do zmniejszenia masy poprzez usunięcie wszyelkich elementów zbędnych oraz na odchudzeniu (nawieceniu))ramy.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania -bd. Moc maksymalna - bd. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

bd

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia -bd Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

jak w seryjnym SHL

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 10 l

Ciężar:

masa wlasna ok 80 kg

Zużycie paliwa:

3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposażenie:

bd