SHL WJ2

Motocykl SHL typ WJ2


Model: SHL WJ2

Producent: KZWM Kielce (SHL)

Lata produkcji: 1949

Ilość egzemplarzy: ?

Historia powstania:

W stosunku do poprzednika w modelu WJ2 wprowadzono bardziej znaczące zmiany. Dotyczyły przede wszystkim silnika, którego moc zwiększono do 5,3 KW (7,3KM). Uzyskano to poprzez zmiany układu dolotowego, zastosowanie dostrojonego układu wydechowego.

Dane techniczne:

Silnik:

Typu S01, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania -bd. Moc maksymalna - 5,3 KW przy 6200 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

bd

Sprzegło:

mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:

trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia -bd Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,42

Podwozie:

Jak w seryjnym modelu SHL, tylne zawieszenie suwakowe jak w modelu RJ2

Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Srednica bębnów 125 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 27st przed GMP. swieca M14x1,25 175wg Boscha.

Pojemności:

Pojemność zbiornika paliwa 10 l

Ciężar:

masa wlasna ok 80 kg

Zużycie paliwa:

3 l/100 km

Wskaźniki:

Predkość maksymalna

67 km/h

Stosowane barwy nadwozia:

bd

Wyposażenie:

bd